4 علت گرم شدن یخچال دوو + راه حل

یکی از عمده ترین دلایل تماس با نیکان سرویس ، یخچال گرم شدن یخچال دوو است که می تواند بر عملکرد کل دستگاه تاثیرات منفی بگذارد . در  این مقاله به معرفی و بررسی عوامل مختلفی که باعث ایجاد این مشکل می شوند و نحوه پیشگیری از آنها پرداخته شده است .

علت گرم شدن یخچال دوو چیست؟

علت گرم شدن یخچال دوو می ‌تواند به عوامل مختلفی برگردد. در زیر چند علت محتمل را بررسی خواهم کرد:

1 . پاک نکردن فیلتر هوای یخچال دوو

فیلتر هوا در یخچال دوو برای جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار به داخل یخچال استفاده می ‌شود. اگر فیلتر هوا کثیف یا مسدود شود، جریان هوا در داخل دستگاه مختل شده و ممکن است منجر به گرم شدن یخچال دوو شود. در این صورت باید ، فیلتر هوا را بررسی و پاک کنید یا در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

2 . بسته نشدن کامل درب یخچال

اگر درب یخچال دوو بطور کامل بسته نشود ، هوای سرد داخل یخچال به بیرون درز پیدا کرده و  هوای گرم از محیط بیرون وارد داخل یخچال می‌شود و ممکن است منجر به گرم شدن آن شود. بنابر این همیشه باید از بسته بودن درب یخچال اطمینان حاصل کنید و در صورت لزوم درب را تنظیم یا درزگیرهای دور درب را تعویض کنید.

گرم شدن یخچال دوو
گرم شدن یخچال دوو

3 . مشکل در فن خنک کننده

فن خنک کننده در یخچال دوو برای تخلیه حرارت از داخل یخچال استفاده می‌شود. اگر فن خنک کننده خراب شود یا بخشی از آن مسدود شود، جریان هوای خنک شده تحت تأثیر قرار می ‌گیرد و ممکن است منجر به گرم شدن یخچال دوو شود. در این صورت باید از نیکان سرویس کمک بگیرید تا فن خنک کننده را بررسی و تعمیر کند.

مشکلات در فن خنک کننده می ‌توانند به دلایل زیر به گرم شدن یخچال دوو منجر شوند:

3-1-  عدم چرخش فن

در صورتی که فن خنک کننده درست کار نکند و نتواند به درستی چرخش کند، جریان هوا در داخل یخچال مختل می‌شود. این مسئله ممکن است باعث کاهش جریان هوای خنک شود که برای خنک کردن یخچال استفاده می‌شود و در نتیجه، دمای داخل یخچال افزایش می‌یابد.

3-2- کثیف شدن فن

گرد و غبار، خاک و سایر ذرات ممکن است در طول زمان روی فن خنک کننده جمع شوند و آن را مسدود کنند. این مسئله باعث کاهش جریان هوا و کارایی فن ‌شود ، گرمای تولید شده در داخل یخچال به درستی تخلیه نمی‌شود. در نتیجه، دمای داخل یخچال افزایش می‌یابد.

3-3- خرابی فن

در صورتی که فن خنک کننده خراب شود یا بخشی از آن عملکرد نکند، جریان هوای خنک شده از یخچال به درستی حرکت نمی‌کند. این باعث افزایش دمای داخل یخچال می‌شود.

3-4-  مشکلات الکتریکی

مشکلات در سیستم برقی که فن خنک کننده را تغذیه می‌کند، نیز می‌توانند به گرم شدن یخچال منجر شوند. مثلاً خرابی در سیم‌ها، سوئیچ‌ها یا قطعات الکترونیکی مربوط به فن می‌تواند باعث عدم عملکرد صحیح آن شود.
در هر صورت، در صورتی که یخچال دوو شما گرم شده است و مشکوک به مشکل فن خنک کننده هستید، توصیه می‌شود از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید

3-5-  نقص در سیستم خنک کننده

4 . مشکلات در قطعات سیستم خنک کننده

، مانند کمپرسور یا مبدل حرارتی، ممکن است منجر به گرم شدن یخچال دوو گردند. این نقص‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

– خرابی کمپرسور: کمپرسور در سیستم خنک کننده یخچال برای فشردن و چرخش مبرد استفاده می‌شود. اگر کمپرسور خراب شود، فشار مبرد درون سیستم کاهش می‌یابد و امکان سرد کردن یخچال را به طور کافی فراهم نمی ‌کند. در نتیجه، دمای داخل یخچال افزایش می‌یابد.

– کاهش مبرد: در سیستم خنک کننده یخچال دوو، مبرد به عنوان واسطه برای جابجایی حرارت استفاده می‌ شود. اگر مقدار مبرد درون سیستم کاهش یابد یا از بین برود، قدرت خنک کنندگی یخچال کاهش می‌یابد و در نتیجه، یخچال گرم می‌شود. این ممکن است به علت نشتی در سیستم یا مشکلات در شیرهای مبرد رخ دهد.

– مشکلات در مبدل حرارتی: مبدل حرارتی در سیستم خنک کننده یخچال برای تبدیل مبرد از حالت گازی به حالت مایع و برعکس استفاده می‌شود. اگر مبدل حرارتی دچار خرابی یا مشکل شود، ممکناست باعث گرم شدن یخچال دوو شود.

5 راهکار برای جلوگیری از گرم شدن یخچال دوو

برای جلوگیری از گرم شدن یخچال دوو، می‌توانید مراقبت‌های زیر را انجام دهید:
1 – پاکسازی و نظافت منظم: برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار درون یخچال و روی قطعات مختلف آن، به صورت دوره‌ای یخچال را خاموش کرده و آن را کاملا پاکسازی کنید. همچنین، مطمئن شوید که درب یخچال درست بسته شده و جریان هوا به درستی درون و بیرون یخچال رخ می‌دهد.
2 – بررسی و تعمیر فن خنک کننده : اگر متوجه مشکل در فن خنک کننده شدید، آن را بررسی و تعمیر یا تعویض کنید. اطمینان حاصل کنید که فن به درستی چرخش می‌کند و خاک و گرد و غبار روی آن جمع نشده است.
3 – نظم در قرار دادن مواد در یخچال: مطمئن شوید که مواد غذایی در یخچال به طور منظم قرار داده شده‌اند و جریان هوا بین آنها به خوبی انجام می‌شود. عدم انسجام در قرار دادن مواد ممکن است باعث ایجاد مانع برای جریان هوا و افزایش دمای داخل یخچال شود.
4 – عدم بارگذاری بیش از حد: به خاطر توان خنک کننده محدود یخچال، عدم بارگذاری بیش از حد آن مهم است. بررسی کنید که ظرفیت یخچال شما چقدر است و بارگذاری بیش از حد آن را اجتناب کنید.
5 – تهویه مناسب: مطمئن شوید که یخچال در محلی با تهویه خوب و دور از منابع گرمایی قرار گرفته است تا جریان هوا در اطراف یخچال به درستی تأمین شود.

برای تعمیر یخچال دوو در کرج ، با نیکان سرویس تماس بگیرید .

نیکان سرویس : تعمیرگاه تخصص یخچال و فریزر

6 ماه گارانتی تعمیر ، برای جلب رضایت کامل شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *